ALLAH ım sen buyuksun bızı zalimlerden koru


Bu Blogda Ara

23 Ekim 2010 Cumartesi

Hatalarımız Cehalatten İleri Geliyor

Hatalarımız Cehalatten İleri Geliyor


Bizim tasavvuf anlayışımız bu, sizinki ise şu!.. sözlerini söyleyenlerimiz her şeyin başında bu yolun manasını iyi idrak etsinler. Gönüllerin sultanı Efendimiz (s.a.v.)’in ilhâkını, Kur’an-ı Kerim’in, ahkâmını yaşamayı gaye edinen müesseseye tasavvuf, bu uğurda gayret gösteren kimseye de sûfi diyoruz.



Sevda sultanları Meşâyih-i Kirâm’ın sözlerine baktığımızda, hakikati daha iyi görürüz. Abdü’l-Vahab-ı Şarâni (k.s) bizlere şöyle tavsiyede bulunmaktadır: “Sakın ola ki Kur’an ve Sünnet’in kabul etmediği bir yola sûfiyye’nin yolu demeyesiniz. Çünkü Kur’an’ın ve Sünnet’in kabul etmediği yol küfür yoludur. Bizim yolumuz ise tamamen ahlâk-ı Muhammediyye’yi yaşamak ve bütün hayatımızı Kur’an’ın emirlerine ve Rasûlü (s.a.v.)’nün Sünnetler’ine göre tanzim etmektir.”



Yine İmam-ı Rabbani (k.s.): “Bilesin, âdabdan bir edebi muhafaza, mekruhlardan tek bir mekruhu terk etmek; zikirden, tefekkürden, murâkebe ve teveccühten çok daha efdaldir.” Buyurmuşlardır.



Esad-ı Erbili (k.s): “Bu yolun iki esası vardır. Kime bu iki şey verilmişse ona her şey verilmiştir:



1. Hazreti Peygamber (s.a.v.)’le kemâl-i ittiba

2. Mürşid-i Kâmil’e mahabbet. Sözleri yolumuza ışık tutmuştur.



(KEMÂLE DAİR SOHBETLER kitabından)



Hacı Hasan Efendimiz (k.s.), mürşid-i kâmillere muhabbetin, edeplere ve Rabıta-i Şerife’ye riâyetle olacağını haber verirlerdi. Rabıta, bir kısım kardeşlerimizin yanıldığı gibi ellere fotoğraf alıp sadece cisme dönmek olarak nitelendirilmemelidir. Cisme dönmek şeyhi putlaştırmak olur. Rabıta, “Üsve” anlamında, hareketi bir başkasınca taklid edilen kişi demektir. Cenâb-ı Hakk’ın muhabbetinde yok olan Mürşid’in, Efendimiz (s.a.v.)’in tebliğ, davet, anlayış vs yönlerini uygulayışını hayatımıza geçirmektir. Biz, çok malumat sahibi olabiliriz, ama bu bildiklerimizin tatbikini gerçek muallimlerden öğreniriz.



Uzun söze ne gerek? Bütün hatalar, cehâletten ileri gelmektedir. Üstadımız Hacı Hasan Efendi (k.s.) bir şiirinin şu kıt’asında meselemizi ne güzel toparlıyorlar:



Fıkıh ile Hadis öğren

Nefsini yıkmaya davran

Mürşide binde bir uğran

Sakal altı sualdir bu



Hülasa; mânevî alan, ilim ve irfan yoludur. Ne kadar çok malumatımız olursa, bu güzel yolu o kadar çok anlarız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder